نکاتی خواندنی درباره "مذاکرات مستقیم آقای عبدی" ساخته علی شاه حاتمی

خبرگزاری میزان: تازه ترین فیلم سینمایی اکبر عبدی با عنوان "مذاکرات مستقیم آقای عبدی" بدون کمترین تبلیغات محیطی و رسانه ای روی پرده رفته است. این فیلم را علی شاه حاتمی ساخته است؛ کارگردانی که در سالهای اخیر بیشتر بواسطه ساخت سریالهایی چون "خوش رکاب" شناخته می شد. در بخشهایی از فیلم، عبدی به شوخی متهم می شود به جاسوسی برای بیگانه!

به گزارش خبرگزاری میزان شاه حاتمی برای ساخت فیلم تازه اش از ایده جالبی استفاده کرده است؛ ایده قرار دادن اکبر عبدی در تابوت و پر کردن کل فیلم با بداهه هایی که عبدی حین صحبت تلفنی با اشخاص و شخصیتهای مختلف انجام می دهد. عبدی به عنوان یک بازیگر مشهور سینما مورد آدم ربایی واقع شده و آدم ربابان او را در تابوتی حوالی تهران خاک کرده اند. حالا او فقط چند ساعت وقت دارد که ضمن تماس با افراد مختلف 1 میلیون دلار جور کرده و به آدم ربا بدهد بلکه رها شود.

مدیری بادی گارد دارد

ابتدای فیلم با صحبتهای تلفنی عبدی با آدم ربا آغاز میشود؛ آدم ربایی که میلاد کیمرام به جایش حرف زده است. عبدی از آدم ربا می پرسد چرا به جای وی گلزار یا مهران مدیری را ندزدیده و وی پاسخ می دهد: گلزار ایران نیست و پیدا کردنش سخت است و مدیری هم بادی گارد دارد و نمیشود به سادگی طرفش رفت.

عبدی از آدم ربا می پرسد حالا که دلار میخواسته چرا به سراغ تام کروز نرفته و او می گوید: اگر سراغ تام کروز می رفتم ممکن بود مذاکرات ظریف به مشکل بخورد!

 

اگر من در تابوت باشم شریفی نیا نقشهای مرا روی هوا می زند

به گزارش میزان عبدی در یافتن علت آدم ربایی جملاتی را درباره هدف آدم ربایان مطرح می کند و بیان می دارد: آدمهای زیادی نیستند که با من دشمنی داشته باشند. البته یکی هست که آرزو دارد من سر به تنم نباشد. او شریفی نیاست چون اگر من در تابوت باشم او نقشهای پیشنهادی مرا روی هوا میزند. یادش رفته آن موقع که من سه تا فیلم همزمان با هم کار میکردم او در حال گردوبازی بود.

اکبر عبدی برای پیدا کردن 1 میلیون دلار و رهایی از تابوت به همه متوسل می شود. اول به دفتر وزیر ارشاد زنگ می زند و رییس دفتر وزیر به او برای 2 ماه و نیم دیگر وقت میدهد تا به ملاقات وزیر بیاید.

 

اکبر عبدی در تابوت به خواب می رود و در رویا با پدربزرگش دیدار می کند؛ پدربزرگی که برای رهایی از وضعیت پیش آمده او را به مردم داری دعوت می کند

تماس عبدی با جان کری

عبدی که نومید شده به وزارت امور خارجه زنگ می زند و مشاور زیر در برابر درخواست وی که 1 میلیون دلار می خواهد می گوید: آمریکا هنوز پولی به ما پس نداده است و برای همین ما هم پولی در بساط نداریم اما این شماره جان کری وزیر امور خارجه است 00145678910 و اگر میخواهی آزاد شوی با خودش تماس بگیر.

عبدی با وزارت خارجه آمریکا تماس گرفته و با جا زدن خود به عنوان کاترین اشتون خواهان گفتگو با جان کری میشود اما آنها خیلی زود ردش را می گیرند و حتی مختصات نقطه ای که در آن زیر خاک رفته را هم به وی میدهند!

متهم به جاسوسی برای بیگانه

به گزارش میزان دقایقی بعد از این تماس از دفتر وزارت اطلاعات با اکبر عبدی تماس می گیرند و یکی از نیروهای این وزارت که یوسف مرادیان بجایش حرف می زند از او پرسش میکند که چرا با وزارت خارجه آمریکا تماس گرفته و برای همین متهم است به جاسوسی برای بیگانه اما بعد از مدتی میگوید شوخی کرده است و آنها ردش را گرفته و به زودی نجاتش خواهند داد.

عبدی وقتی به همکار اطلاعات می گوید که مختصات محل دفن شدنش را وزارت خارجه آمریکا داشته است وی با پوزخندی پاسخ میدهد: رد شما که جای خود دارد، رد جان کری را هم گرفته ایم که همزمان با تماس شما در تل آویو در حال گفتگو با نتانیاهو است.

معرفی به گروه کودک برای همکاری با پورنگ

عبدی برای اینکه همه تلاشهایش را کرده باشد با عزت ا.. ضرغامی مدیر سابق صداوسیما هم تماس می گیرد. ضرغامی وقتی ماجرای آدم ربایی عبدی را می شوند فکر میکند او شوخی کرده و وقتی ناله های عبدی را می شنود و نیازش به 1 میلیون دلار را می شند بیان می دارد: تنها کاری که میتوانم برایت بکنم این است که معرفی ات کنم به گروه کودک صداوسیما و بگویم بگذاردت کنار عموپرنگ تا پفک و چیپس تبلیغ کنی بلکه دوزار پول گیرت آید.

البته ضرغامی این را هم به عبدی می گوید: قول میدهم اگر خدای نکرده فوت کردی یک ختم حسابی در مسجد بلال برایت بگیرم!

 

شریفی نیا نقش نامزد هملت را بازی می کند

در میانه این اتفاقات دختر عبدی که ماجرای گروگان گیری پدرش با جشن تولدش مقارن شده بی خبر از دلایل غیبت پدر در فاصله زمانی کوتاه تا جشن تولد از او می پرسد که چرا این قدر صدایش گرفته و عبدی می گوید: در کار تازه اش در نقش هملت ظاهر شده است. دختر از پدر می پرسد نقش نامزد هملت را چه کسی بازی می کند و عبدی در طعنه ای دیگر به شریفی نیا می گوید: این نقش را به هدیه تهرانی پیشنهاد دادند که قبول نکرد و برای همین بناست شریفی نیا نقش نامزد هملت را بازی کند!

قالیباف این یک میلیون را هم صرف تونل سازی می کند

به گزارش میزان در جاهایی از فیلم یک خبرنگار که دوست فرزند عبدی است به کمک او آمده و سعی میکند با برگزاری یک گلریزان یک میلیون دلار برای حمایت از عبدی فراهم کند. این خبرنگار از عبدی می پرسد که بعد از جمع آوری این یک میلیون، پول را به حساب شهرداری بریزد یا نه و عبدی می گوید: نه اگر به حساب قالیباف پول بریزید او که علاقه زیادی به تونل سازی دارد این 1 میلیون دلار را هم صرف تونل سازی می کند.

نجات توسط ماموران اطلاعات

در نهایت و بعد از رخ دادن اتفاقاتی دیگر که همه و همه از طریق صدا روایت می شوند نه گلریزان خبرنگار موردنظر بلکه این ماموران وزارت اطلاعات هستند که عبدی را از زیر خاک نجان می دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 4 بهمن 1393برچسب:, | 12:50 | نویسنده : مانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.